Thursday 5 February 2015

Adat Perkahwinan Orang Melayu Terlampau

Masyarakat Islam dikejutkan dengan insiden pelik seorang pengantin di majlis perkahwinan Datin Azurah dengan Adat Perkahwinan Orang Melayu Terlampau yang di langsungkan di sebuah Hotel di Melaka. Pakaian kurang sopan mendedahkan buah dada di hadapan ribuan tetamu dan jemputan di majlis berbahagia bakal mencetuskan kontroversi. Lihat beberapa Gambar Datin Azurah di majlis Perkahwinan tersebut. Maaf Tidak Dicensored.

Adat Perkahwinan Orang Melayu Terlampau

Adat Resam dan Budaya Dedah buah Dada 

Adat Perkahwinan Orang Melayu Terlampau. Menurut beberapa orang Melaka adat orang Melayu Melaka kalau anak perempuan mereka kahwin memang mengeluarkan kedua-dua teteknya walaupun mereka itu orang Islam tidak kira sama ada anak Datuk ini sebahagian adat resam dan budaya orang Islam Melaka yang telah diamalkan sekian lama.

Bagi orang Perempuan Melayu Melaka, bukan semuanya menunjukan dada kepada umum. Hanya segelintir saja yang memakai pakaian mendedahkan sebahagian tetek ini. Mungkin ia satu tragedi fesyen jika trend ini menular ke semua negeri di Malaysia.

Adat Perkahwinan Orang Melayu Terlampau

Pengantin perempuan diwajibkan keluarkan sebahagian buah dada untuk tatapan umum. Perlakuan Datin Azurah mempamerkan sebahagian buah dada itu bertujuan mendapat berkat sempena majlis berbahagia itu.

Adat Perkahwinan Orang Melayu Terlampau

Menurut sumber kemungkinan adat sebegini akan menular ke Sabah dan Sarawak di mana pengantin perempuan Muslim dibenarkan Berpakaian Sexy seperti Datin Azurah ini. Menurutnya ia trend baru dan orang Islam jangan terlalu heran. Due Respect to Kamithemedia Original Source Author!

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2012 Wara Bellicose All Right Reserved
Shared by Google Blog